5041331504 |
Obrim el centre a la comunitat des dels itineraris educatius personalitzats. |
2023-2024 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
24/4/2024 - 22/5/2024 (5 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
NA NA del CRP La Garrotxa. Olot |
|
ctra. dels Garganta, s/n (Olot)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Garrotxa
|
| |
|
24/04 sessió a la Sala d'Actes de l'Hospici d'Olot i 22/05 sessió telemàtica. |
| |
Inscripció |
15/02/2024 - 24/04/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Des de la perspectiva d’Educació a Temps Complet és indispensable tenir una visió de l’educació connectada amb tots els entorns educatius de que poden disposar els infants i joves, a més del propi centre educatiu. De tal manera que els processos d’aprenentatge personalitzats s’enriqueixen a través de les diferents oportunitats educatives a que tenen accés (activitats, recursos, equipaments..), o es redueixen si no es disposa de la possibilitat d’accedir-hi.
Per poder garantir i facilitar aquest aprenentatge equitatiu cal que els centres comparteixin la seva mirada amb la resta d’agents educatius i cooperin en xarxa per assolir el major èxit educatiu del seu alumant amb la coresponsabilitat de les famílies i els municipis. Des de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, en el marc de l’Aliança Educació 360 s’ofereixen dues eines molt pràctiques per poder-ho treballar des de les escoles i instituts: El Mesograma i l’EPA (Ecologies Personals d’Aprenentatge).
Escoles dels municipis d’Olot, La Vall d’en Bas i Girona, han realitzat un projecte pilot que volen compartir amb altres centres educatius, per contrastar l’experiència i promoure que altres centres també les puguin dur a terme.
|
| |
Objectius |
1.Compartir l’experiència realitzada per les escoles d’Olot, la Vall d’en Bas i Girona que han fet el pla pilot dels Itineraris educatius personalitzats, i els aprenentatges que n’han obtingut.
2. Presentar i explicar que són i com s’apliquen les eines del Mesograma i l’EPA. Quina informació se’n pot extreure i com continuar treballant-la a nivell de centre i amb diferents agents educatius de l’entorn.
3. Promoure l’aplicació de les eines a noves escoles i instituts de les nostres comarques, acompanyats per les escoles que ja les han dut a terme, diversos ajuntaments i la Xarxa Territorial d’Educació a Temps Complet – Educació 360 de les comarques gironines.
|
| |
Continguts |
A) L'experiència del pilotatge a escoles d'Olot, la Vall d'en Bas i Girona.
B) El fonament pedagògic dels Itineraris Personalitzats i la Dieta Educativa
C) El Mesograma i l'EPA dues eines de l'acció tutorial per obrir la mirada dels centres
D) Informació que es pot extreure de les eines i el tractament que se li pot donar.
E) La vinculació amb les famílies i la planificació de l'oferta pública a nivell municipal
F) Què ha de fer un centre educatiu per aplicar les eines i desenvolupar l'experiència. Proposta d'acompanyament.
|
| |
Formador/a |
Moisès Esteban-Guitard; Montse Riera i Albert Quintana
|
| |
Avaluació |
Assistència a les sessions i realització de les tasques proposades.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a les dues sessions (presencial i telemàtica) i respondre el formulari de reflexió i valoració final.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres, professorat i persones vinculades a l'Educació 360 i Educació a Temps Complet.
|
| |
E-mail |
crp-garrotxa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
24/04/2024 |
1715 |
1915 |
Sessió 2 |
dimecres |
22/05/2024 |
- |
- |
|
| |